Skolebestyrelsen
Formand:
Christian Lund
Øvrige forældrerepræsentanter:
Michel Kronbæk
Linda Skov
Elsebeth Lejre
Mette Bang
Paw Christiansen
Sanni Larsen
Tim Rønn-Jones
Amie Rønn-Jones
Hannelore Juliane Lass
Ledelsesrepræsentanter:
- Birgitte Dilau Sørensen
- Christian Hjære Jensen
Medarbejderrepræsentanter:
- Anette Rifsdal
- Morten Torndal
Referater fra skolebestyrelsesmøderne
Skolebestyrelsesmøde Haarby Skole
Tid: Onsdag d. 17. januar kl. 17.30 – 19.30
Sted: I 8.A’ s klasselokale
Inviterede: Christian Lund, Linda Skov, Mette Bang, Mette Nørgaard, Elsebeth Lejre, Paw Christiansen, Morten Wettergren, Sanni Larsen, Morten Thorndal, Anette Rifsdal, Ditte Michelsen, Birgitte Dilau Sørensen, Luna Naamansen 8.A, Amalie Ottosen 8.A
Afbud: Paw Christiansen, Ditte Michelsen, Linda Skov, Elsebeth Lejre
Ordstyrer: Morten Torndahl
1. 1630 – Godkendelse af dagsorden - 5 min
Dagsorden godkendt
2. 1631 – Nyt fra elevrådet - 20 min
Elevrådet har talt om nye møbler, især stole. Det er et stort ønske, at der bliver indkøbt nye til afdeling U.
Der er også et problem med varme/kulde-styringen i klasselokalerne på U. Ledelsen taler med teknisk service omkring problemstillingerne.
SFO-børnene larmer om eftermiddagen når de bruge ”Røde plads”, hvilket er forstyrrende, når de store elever arbejder der.
Pauserne fra 14.10 – 14.20 er for korte. Ønsket fra elevrådet er denne pause bliver på tyve minutter. Da de til minutter ofte bliver brugt til undervisning.
Mange elever ønsker at Caféen varierer tilbuddet i 10-pausen, så det ikke altid er de samme boller. Dagens bolle/sandwich kunne så komme på menuplanen. Ros til caféen for at holde priserne på pizza-slices nede.
Vikarerne må meget gerne være fagligt dygtigere og der må meget gerne tages hensyn hvilke vikarer der er gode til at håndtere de forskellige klassers udfordringer.
Belysningen må gerne forbedres på toiletterne. Det er svært at se derude.
Elevrådsrepræsentanterne opfordres til at holde møde med Morten eller Birgitte.
3. 1632 – Princip om vikardækning – 20 min
Bilag – data fra fælles elevrådsdag d. 14. december 2023
- Sidste udkast med noter for vikardækning
Der nedsættes et arbejdende udvalg med repræsentanter fra forældrene, ledelsen og lærerne.
Mette Nørgaard, Morten Wettergren plus en lærerrepræsentant deltager. Morten melder en møde dag ud.
4. 1633 – Næste skridt princip for skolehjemsamarbejdet - 15 min
Tages op på næste møde. Her nedsættes et udvalg bestående af forældrerepræsentant.
5. Status på økonomi og budget for 2023 og 2024 – 5 min
Der har været mange reguleringer sidst på året, hvilket betyder at regnskabet ender med et lille overskud for 2023.
Elevrådet deltager i punkterne frem til dette punkt
6. 1634 – Status på punkterne vedr. Trafik, byggeri og legeplads – 5 min
Trafik: intet nyt
Byggeri: Der bliver ikke bevilliget penge til skolerne i 2024
Legepladsen: Intet nyt
7. 1635 – Ansættelsesudvalg barselsvikariat børnehaveklasseleder – 5 min
Udvælgelse af kandidater den 24. januar kl. 15.30
Samtaler den 29. januar 2024
Christian deltager
8. 1636 – Videre arb. omkring forskudt valg til SKB foråret 2024 – 15 min
Birgitte og Christian arbejder videre med dette
9. 1637 - Princip for 7. klassedeling – 15 min
Bilag: Nuværende princip for 7. klassedeling
Princippet bibeholdes med sin nuværende ordlyd.
10. 1638 - Punkter til næste skolebestyrelsesmøde d. 22. februar – 5 min
Videre arbejde med årshjul, timefordelingsplan og dagsstruktur, princip for vikardækning og skolehjemsamarbejde samt forskudt valg
11. 1639 - Eventuelt – 5 min
Spørgsmål omkring rengøringen besvaret
12. 1640 – Underskrivelse af dagens referat – 5. min
Skolebestyrelsesmøde Haarby Skole
Tid: Torsdag d. 22. februar kl. 17.30 – 19.30
Sted: I personalerummet
Inviterede: Christian Lund, Linda Skov, Mette Bang, Mette Nørgaard, Elsebeth Lejre, Paw Christiansen, Morten Wettergren, Sanni Larsen, Anette Rifsdal, Morten Torndahl, Birgitte Dilau Sørensen, Luna Naamansen 8.A, Amalie Ottosen 8.A
Afbud: Christian Lund, Linda Skov, Sanni Larsen
Ordstyrer: Morten Torndahl
1. 1641 – Godkendelse af dagsorden - 5 min
Godkendt
2. 1642 – Nyt fra elevrådet – 10 min
Intet nyt
3. 1643 - Princip om vikardækning – 20 min
Bilag – data fra fælles elevrådsdag d. 14. december 2023
Forberedelse til møde – hver især udvælger elevudsagn, som I synes skal indgå som del
af princip for vikardækning
Der arbejdes videre med princippet blandt lærere og elever
4. 1644 - Status på punkterne vedr. Trafik og legeplads – 5 min
Trafik: Skolepatrulje og princip sikker skolevej
Legepladsen: udvalg til fondssøgning
Intet nyt fra trafikudvalget.
Elevrådet kan deltage i punkterne frem til dette punkt
5. 1645 – Timefordelingsplan, dagstruktur og §16D – 15 min
Timefordelingsplan gennemgået og godkendt.
§16D godkendt
Dagsstruktur gennemgået
6. 1646 – Budget for 2024 – 15 min
Godkendt
7. 1647 - Kort status formøde til dialogmøde – 5 min
Emnet bliver ’Mangfoldige læringsmiljøer’
kl. 19.00-21.00 25. april 2024 – sted ikke fastlagt endnu.
8. 1648 - Videre arb. omkring forskudt valg til SKB foråret 2024 – 10 min
Drøftet
9. 1649 - Punkter til næste skolebestyrelsesmøde d. 11. marts – 5 min
Høringssvar ang. 10 klasserne i kommunen
Videre arbejde med skolehjemsamarbejde samt forskudt valg
10. 1650 – Status situation i SFO og indskoling – personale – 15 min
Drøftet
11. 1651 - Eventuelt – 5 min
12. 1652 – Underskrivelse af dagens referat – 5. min
Referat Bestyrelsesmøde Haarby Skole
Tid: Tirsdag den 18. juni 2024 kl. 17.30-19.30
Sted: Personalerummet
Tilstede: Christian Lund, Mette Bang, Mette Bang, Mette S. Nørgaard, Elsebeth Lejre, Paw Christensen, Sanni Larsen, Mona Skov, Michel Kronbæk, Tim Rønn-Jones, Amie Rønn-Jones, Morten Torndahl, Anette Rifsdal, Birgitte Dilau Sørensen, Morten Wettergren, Luna Naamansen 8.A
Afbud fra: Linda Skov
Ordstyrer: Sanni Larsen
1. Godkendelse af dagsorden- 5 min
Dagsorden godkendt
2. Nyt fra elevrådet – 5 min
Intet nyt fra elevrådet, da de ikke har haft møder siden sidst. Ønsket om nye borde og stole er stort.
3. Nyt fra personalet – 5 min -
· 4. besøg i dag af kommende 0. klasser. Det er gået rigtig godt. De var med til morgensang, hvor Børnehaven stod for at spille til sangene. Der var en god stemning. Godt samarbejde med alle børnehaver.
· Der er i dag valgt medarbejderrepræsentanter til Skolebestyrelsen. Anette Rifsdal og Christian Hjære Jensen blev valgt og Morten Torndahl er valgt som suppleant.
· 1.B har i dag gravet en tidskapsel ned i Skolehaven, som tages op igen om 5 år.
· Skolelen har i dag haft besøg af 60 års jubilarer
· Toiletterne i 0. klassehuset er skiftet
· Pudegraven er repareret og er næsten klar til at blive åbnet igen. Vi afventer det sidste.
Forhåbentlig klar til at SFO kan bruge det i ferien.
4. Princip omkring kommunikation - 15 min
Bilag vedlagt – udkast fra 2021
Elevrådet går efter dette punkt
5. Økonomi – 5 min
Der forventes et underskud i 2024. Det er værd at undersøge, hvad vi kan søge af midler fra fonde mm.
6. Ansættelser – 5 min
Der er ansættelsessamtaler i næste uge og der skal slås stillinger op igen hen over sommerferien. Der skrives ud ift. behov for ansættelsesudvalg, når tidsplanen for samtaler er klar.
Nye bestyrelse møder ind 18.15
7. Overlevering fra gamle til nye bestyrelse – 10 min
Gode råd og erfaringer er givet videre.
8. Fordeling af klasserne til forældrerepræsentanter efter ferien – 15 min Opfølgning oversigt relevante punkter
0. årgang Sanni
1. årgang Mona
2. årgang Michel 3. årgang Christian 4. årgang Sanni
5. årgang Tim + Amie
6. årgang Linda
7. årgang Michel
8. årgang Christian
9. årgang Tim + Amie
Oplæg sendes til Skolebestyrelsen inden sommerferien sammen med det underskrevne princip om kommunikation.
9. Punkter til kommende bestyrelsesmøde 21. august - 10 min
Årshjul og fokuspunkter for kommende skoleår
Rammer for Skolebestyrelsesarbejdet
10. Eventuelt og underskrivelse af referatet – 5 min
Opfølgning på princip for vikardækning – er den sendt ud
11. Afslutning – 40 min
Referat Bestyrelsesmøde Haarby Skole
Tid: Torsdag d. 19. september 2024 kl. kl. 17.30-19.30
Sted: Personalerummet
Til
stede: Christian Lund, Sanni Larsen, Michel Kronbæk, Christian Hjære Jensen, Birgitte
Dilau Sørensen,
Victor 7.A,
Afbud fra: Linda Skov, Tim Rønn-Jones, Amie Rønn-Jones, Anette Rifsdal, Lars Hanghøj, Luna 9.A
Ordstyrer: Michel Kronbæk
1. Godkendelse af dagsorden
Dagsorden godkendt
2. Nyt fra forældre, personale, ledelse og elevråd
Opfølgning forældremøder og ansættelser
Udlevering af bog vedr. skolebestyrelsesarbejdet
Deltagelse i aftenmøde for skolebestyrelser 10/10
Status suppleringsvalg
Ændringer ift. ansøgninger omkring renovering og byggeri
7. klasserne har haft en god lejrskole til Skagen og 9. klasserne er pt. på lejrskole i KBH
Forældremøderne er gået godt og der har været ok fremmøde af forældre til de fleste.
Der er forældre, der vist interesse for opstilling til suppleringsvalget. de er henvist til skoleleder.
Der har været elevrådsvalg og har haft deres første møde. De snakkede bl.a. om caféen og indretning af klasselokalerne. Der er workshop for undervisningsmiljørepræsentanter på tirsdag. Elevrådsformand deltager.
Bøgerne vedr. Skolebestyrelsesarbejdet uddeles på næste møde til nye medlemmer
De kommunale retningslinjer for ansøgninger er ændret. Vores ansøgning er fortsat i puljen, I år prioriteres ud fra antal berørte brugere.
Skoleleder sender samlet tilmelding til Workshoppen d. 10. oktober. Foreløbig fire tilmeldte – falder sammen med natløb i Udskolingen
Der pt. to stillingsopslag ude – Dansk og idrætslærer samt SFO – koordinator. Deadline for ansøgninger 29. september og ansættelsessamtaler. Ansættelses-samtaler 7. og 9. oktober.
Deadline for aftaleforløb i Arbejdstilsynet omkring høje følelsesmæssige krav 1. oktober.
3.Årshjul og fokuspunkter
Udkast præsenteres på mødet og
kvalificeres af Bestyrelsen
Tages op igen op næste skolebestyrelsesmøde og kan løbende justeres efter behov
4. Ny legeplads
Arbejdsgruppe: Sanni og Michel. Der er plads
til flere – tages op igen på næste møde.
Der skal udarbejdes proces og tidsplan
ift. fondssøgning mm. Ledelsen indkalder
til
opstartsmøde en gang midt
november.
Elevrådet deltager frem til dette punkt
5. Status økonomi
Der forventes pt. et noget større underskud end forventet. Der
skal arbejdes på, at underskuddet
mindskes så meget som mulig og
indhentes fremadrettet.
6. Punkter til kommende bestyrelsesmøde 28. oktober 2024
Legepladsudvalg
Årshjul
Økonomi og plan for dette
Trafik og sikker skolevej –
udvalg nedsættes
Status
suppleringsvalg
Status ansættelser
7. Eventuelt og underskrivelse af referatet
Godkendt mundtlig og underskrives på næste møde
Forældrehenvendelse vedr. udfordringer med jakker på Udskolingsgangen – tages på
afdelingsmøde i U og i elevrådet.
Ledelsen udsender dato til Udskolingen samt
6. årgangs forældre for oplæg fra SSP
omkring Puff Bars mm.
Referat Bestyrelsesmøde Haarby Skole
Tid: Mandag d. 28. oktober 2024 kl. kl. 17.30-19.30
Sted: Personalerummet
Inviterede:
Christian Lund, Linda Skov, Sanni Larsen, Michel Kronbæk, Tim Rønn-Jones, Amie
Rønn-
Jones, Anette
Rifsdal, Kristine Joyce, Christian Hjære Jensen, Birgitte Dilau Sørensen, Victor
7.A, Luna 9.A.
Ordstyrer: Linda Skov
Underskrivelse af referat fra 19/9
Referat underskrevet
Godkendelse af dagsorden
Godkendt
Nyt fra Elevrådet
-Indretning klasselokaler: Ikke i indeværende år, at der bliver råd til nye møbler. Der er blevet forespurgt om elever selv må male. Det er blevet afvist pga. sikring af arbejdets udførelse.
-Workshop undervisningsmiljørepræsentanter: Elevrådet deltager i møde i Glamsbjerg i uge 45. Møde vedr. undervisningsmiljø er blevet aflyst – afventer nyt møde, hvor repræsentanter fra elevrådet kan deltage.
-Ønske om at få skiftet lyset som lige er blevet skiftet. Det kan ikke ændres, da det er uden for vores beslutningskompetence.
Nyt fra forældre, personale og ledelse
-Forespørgsel vedr. ny koordinator for SFO. Punktet kommer på næste bestyrelsesmøde og der skrives en status ud i løbet af denne uge
-Ønske om at få genoptegnet ensrettet-pilene på parkeringspladsen ved SFO’en
-Kommet godt i gang med nuværende 0. klasse. En god årgang, så der er ro på. Snart infomøde og indskrivning til kommende 0. klasse.
-Meget fokus på BLØB-ugen lige nu.
-Forslag om at tage trivselsmålinger generelt op.
-Aftenmøde for SKB 10/10: Mødet levede ikke op til
forventningerne. Der planlægges nyt møde om, hvad skolebestyrelsen kan/ikke kan have indflydelse på.
-Status på suppleringsvalg: Der er valgt nye medlemmer/suppleanter
-Udlevering af bog vedr. skolebestyrelsesarbejdet til repræsentanter.
-Status samtaler: Der er ansat en ny medarbejder i udskolingen. Der sendes info ud omkring ny koordinator for SFO, som er fundet internt. Der skal søges en ny pædagog til SFO. Der kommer ny pædagogstuderende 1. december.
-Status aftaleforløb Arbejdstilsynet omkring høje følelsesmæssige krav: Vi har indsendt svar inden deadline 1. oktober. Vi afventer pt. svar fra arbejdstilsynet.
-Dialogmøde m. politikerne 7/11 kl. 19.00 – 21.00: Dagsorden udsendt.
-Oplæg v/SSP samt sundhedsfaglig konsulent til forældre i 6.–9. kl. vedr. Puff bars mm. 28/11 kl. 17-19
-Ny medarbejderrepræsentant og suppleant i SKB
-Udfordring m. jakker på gangen i Udskolingen: Punktet er taget op i
udskolingen, og elever må gerne tage deres jakker med ind i klassen.
Status på legeplads – arbejdsgruppe
Opstartsmøde 7. november kl. 17.30 – 18.30.
Sanni, Michel
Trafik og sikker skolevej – arbejdsgruppe nedsættes
Ingen af de fremmødte forældrerepræsentanter har meldt sig. Det tages op igen næste gang.
Princip Skolehjemsamarbejde – arbejdsgruppe nedsættes
Linda
Tages op igen til næste møde.
Status økonomi
Der forventes et større økonomisk underskud, og der tages forskellige initiativer ift. besparelser i indeværende og næste skoleår.
Årshjul, fokuspunkter og forventningsafstemning
Bilag udkast årshjul – godkendt
Rettelse: Skole/hjem-samarbejdet i stedet for skole/hjem-samtaler.
Punkter til kommende skolebestyrelsesmøde 13. november 2024
Kvalitetssamtaler
Legeplads
Skolehjemsamarbejdet
Sikker trafikvej – udvalg findes
Dag med personalet
Trivselsmålinger
Status SFO-personale og økonomi
Opfølgning dialogmøde 7/11
Eventuelt og underskrivelse af referatet
Dagsorden Bestyrelsesmøde Haarby Skole
Tid: Onsdag d. 13. november 2024 kl. 17.30-19.30
Sted: Personalerummet
Inviterede:
Christian Lund, Linda Skov, Sanni Larsen, Michel Kronbæk, Tim Rønn-Jones, Amie
Rønn-
Jones, Hannelore
Lass, Anette Rifsdal, Morten Torndahl, Christian Hjære Jensen, Birgitte
Dilau Sørensen, Victor
7.A, Luna 9.A
Ordstyrer: Amie Rønn-Jones
Referent: Christian Hjære Jensen
Godkendelse af dagsorden
Velkommen til nye skolebestyrelsesmedlemmer
Nyt fra Elevrådet
Nyt fra forældre, personale og ledelse
Ansættelsesudvalg pædagogstilling
Opfølgning dialogmødet 7/11
Kvalitetssamtaler
Dag med
personalet
- Forældrehenvendelse SFO – trivsel, økonomi og fremtid
Status legeplads – opstartsmøde 7/11
Trafik og sikker skoleveje – arbejdsgruppe nedsættes
Princip Skolehjemsamarbejde – arbejdsgruppe nedsættes
Gennemgang af data for skolen bl.a. nationale trivselsmåling
Link: https://uddannelsesstatistik.dk/
- Status økonomi
- Punkter til kommende skolebestyrelsesmøde 12. december
- Juleafslutning
- Eventuelt og underskrivelse af referatet